

Podle více provozovatelů čerpacích stanic se od ledna zvedl zájem o prémiová paliva. Většina z nich připouští, že to souvisí s tím, že se v Česku začal Natural 95 prodávat pod označením E10, což znamená, že má vyšší podíl biosložky - do deseti procent. To výrobci aut nedoporučují pro starší vozy.


Prémiová paliva buď mohou mít složku do pěti procent, nebo také do deseti, ale v jejich případě jde o jinou biosložku, takzvanou ETBE, tedy etyl terc butyl éter, nikoli biolíh. Ten má být k palivové soustavě šetrnější.


Ne všichni provozovatelé stanic ale připouští, že by na tom motoristům tak záleželo.


Například Orlen tvrdí, že motoristé toto téma tolik neřeší.


Stejné je to údajně i u zákazníků, kteří jezdí k TankONO. Ale prodej prémiového benzinu se prý také zvýšil, a to o pětinu.


Na OMV si všímají, že se prodej prémiového benzinu zvedl.


Společnost MOL informuje, že na jejich stanicích se meziročně zvedl zájem o prémiová paliva o třetinu.


Podle MOL to prý přímo souvisí s tím, že lidé tankují prémiový benzin namísto současného Naturalu 95 s desetiprocentním podílem biolihu.


Palivo je schválené pro vozy s emisní normou Euro 4. Starší vozy vyrobené před rokem 2005 by měly jezdit na benzin s maximálně pětiprocentním podílem bioetanolu.


Jak je to u společnosti Shell? Ta své vyjádření nezaslala.
9/10